piątek, 3 lutego 2012

Newsy & Weekend

Cześć. :) Znowu miałam czelność być nieobecną przez kolejne kilka dni. Natomiast tym razem mam solidne wytłumaczenie. Otóż byłam lekko zawalone kartkówkami, czyli krótko mówiąc nauką. Po drugie, wczoraj miałam urodziny, w związku z czym pozwoliłam sobie na odrobinę luzu. :) Byłam bardzo szczęśliwa, a jednocześnie zawstydzona, jak dziewczyny z klasy zaczęły śpiewać w szkole "sto lat" na cały korytarz. Dziękuję za ten wspaniale spędzony dzień. :*
Więc co tam u Was słychać? Weekend się rozpoczął, szybko minął ten tydzień. Jutro zjeżdża się do mnie trochę rodziny z okazji urodzin i z samego rana muszę wstać, posprzątać i biorę się za robienie takich ciasteczek:


Nigdy wprawdzie ich nie robiłam, więc warto spróbować. Wydaje mi się że jest to robota dla każdego, nawet kompletnie nie doświadczonego w kuchni- takiego jak ja. :) Przepis jest wyjątkowo prosty, dlatego też podjęłam się wyzwania i zrobię je. Oto przepis:

Składniki:
• ¾ szkl masła, lub margaryny
• ½ szkl cukru
• łyżeczka cukru waniliowego
• ¼ łyżeczki soli
• 2 żółtka
• 1 ¾ szkl mąki
• ½ szkl dżemu o dowolnym smaku

Sposób przyrządzania:
1. Nagrzać piekarnik do 190 stopni C
2. Rozetrzeć masło, cukier, cukier waniliowy i żółtka. Dodawać powoli mąkę i sól, aż utworzy się miękka masa. Z masy uformować kuleczki. Jeśli masa jest zbyt miękka, można najpierw włożyć ją do lodówki na 15 - 20 min. Nałożyć kuleczki na suchą blaszkę. Wycisnąć palcem dziurkę w każdym ciastku. Nałożyć dżemu – ok. ½ łyżeczki; można wyciskać drzem przez woreczek z dziurką.
3. Piec 8 – 10 min w nagrzanym piekarniku, aż się zrumienią na spodzie.

A teraz napiszę co nieco o nowościach ze świata. Zapewne każdy słyszał, bo o tym teraz najgłośniej w Polsce, o 6-miesięcznej Madzi, którą prawdopodobnie zabiła matka. Każdy ma tak naprawdę różne zdanie na ten temat, jak i ja również mam własne. Nie będę się na ten temat rozpisywać, ale jeżeli faktycznie winna jest matka, to powinna skończyć w najcięższym więzieniu do końca życia.
Patricia Kazadi nagrała singiel z Mattem Pokorą. Jak myślicie, będzie hit? Słuchałam dosłownie kawałek tej piosenki, i pierwsze wrażenie było całkiem pozytywne. Nie spodziewałam się, że Patricia wykaże się tak fajnym głosem. Tutaj znajdziecie więcej: klik.

To wszystko na dzisiaj. :) Dobranoc!

2 komentarze: